مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 15:202023-09-13سياسي

فارس من| لزوم لغو محدودیت غیرقانونی سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان


«رأی ابطال محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان را اجرا کنید» از سوی دیوان عدالت اداری صادر و در روزنامه رسمی نیز منتشر شد، با این وجود هنوز این رای از سوی وزارت آموزش و پرورش و همچنین این دانشگاه اجرا نمی شود.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس: بیستم تیرماه بود که رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در رابطه با  محدودیت سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان منتشر شد، بر اساس رای صادره این مصوبه باطل شده است.

  در رای دیوان عدالت اداری آمده است که برمبنای ماده 6 قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، دانشجویان متعهد خدمت موضوع قانون مذکور از آغاز تحصیل خود استخدام می شوند و بر همین اساس رعایت مقررات عمومی استخدام از جمله حداکثر سن استخدام درخصوص آنها الزامی است.

در ادامه این رای عنوان شده که براساس ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری، حداکثر سن استخدام مشخص شده و مقرره مورد شکایت با وجود استناد به ماده مذکور، حداکثر سن استخدام را 24 سال تعیین کرده که مغایر با سن مقرر در بند قانونی فوق بوده و استناد به ماده 43 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز نمی تواند دلیلی بر تعیین حداکثر سن به میزان 24 سال باشد و حکم ماده مزبور در مقام تعیین شرایطی علاوه بر شرایط مقرر در ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری وضع شده و مغایرتی با شرایط تعیین شده در ماده اخیرالذکر ندارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| لزوم لغو محدودیت غیرقانونی سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان

فارس من| لزوم لغو محدودیت غیرقانونی سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان